Udělejte je chytřejšími
– nechte hráče dělat sebevědomé chyby na základě domněnky, že jsou obři pomalí a hloupí
– útočící obři se mohou zaměřit nejprve na kouzelníka (v případě potřeby po něm házet obří kameny)
– poblíž obřích sídel rozestavte jámy a pasti, nechte obry přepadnout skupinku ze zálohy
Zmaťte hráče obřím jazykem
– nejprve nechte obry hlasitě promluvit pomalým, hrdelním jazykem, ještě předtím než se cokoli přihodí. Při mluvě dejte jejim stupidní zabarvení a nasaďte hloupý výraz tváře
– poté nechte obry poslouchat, co o nich postavy začnou vykládat.
– najednou obři zareagují plynnou řečí v jazyce postav
Obklopte je chytrými sluhy
– co třeba gobliní otroci, kteří dovedou na rozkaz obrů nalíčit skutečně smrtící pasti
– nebo třeba lovečtí psi, kteří dovedou vystopovat i tu nejlépe prchající skupinku
Dejte jim vysoce inteligentního vůdce
– ten jim poskytne lepší organizaci, taktiku, obranu, vybavení a zbraně.
Dejte jim velmi silný čich
– to jim přinese dvojí výhodu: postavy je jen těžko překvapí a obři je případně mohou lehce vystopovat.
Dejte jim větší rychlost
– umožněte jim lehce chytit utíkající postavy
– dejte jim více útoků za kolo
Dejte jim náboženství
– nechte jejich šamany sesílat kouzla
-dejte jim tajemné rituály vyvolávající touhu po krvi