Karty Osudu jsem vyvinul jako „zpestřovací“ pomůcku pro naši hru. Inspiraci jsem čerpal ze stařičké karetní RPG hry „Whimsy Cards„, ve které si hráči tahali karty a hráli podle nich příběh. Karty Osudu jsou jakousi odlehčenou a přitom zajímavější verzí… posuďte sami. Nejdříve ale musíte všech 60 karet vytisknout, nejlépe na tvrdý papír a zatavit – vydrží vám pak déle.
Jak se používají
Před hrou se každý hráč může svobodně rozhodnout, jestli chce toto sezení losovat pro svou postavu jednu z Karet Osudu. Už samotné losování by mělo být nějak odměněno (bodem postavy nebo zkušenostmi, např.). Losování lze JEDNOU opakovat, ale hráč tím přijde o vstupní bonus.
Vylosovanou kartu hráč ukáže JEN a POUZE Vypravěči. To je nutné zvlášť v případě karet, které vyžadují Vypravěčovu spolupráci. Během sezení se pak hráč (potažmo Vypravěč) snaží splnit to, co je obsahem kartičky. Na konci sezení se kartičky veřejně odhalují a pokud se je podařilo naplnit, získává hráč další odměnu, za dobrou hru.
Poznámka: Karty jsou vytvořené na míru systému GURPS, ale s měnšími úpravami se dají použít skoro v jakékoli hře.
Vysvětlivky: Pro snazší orientaci jsou na kartách ikonky naznačující, jaké herní oblasti se karta týká.
Tažení: karta má vliv na tažení a vývoj událostí, potažmo celou skupinu. Volte ji rozvážně!
Systém: karta se týká systémových záležitostí
Hraní: splnění karty bude vyžadovat kvalitní hraní postavy
Prožitek: karta je o vnitřním prožitku postavy, nemusí se projevit navenek