052 My všichni tu umřeme – jednostránkové RPG


Chcete vyzkoušet napínavou hororovou hru na jeden večer, bez zbytečných pravidel? Pak je tato hra, jejíž pravidla zabírají celou jednu stranu A4, možná tím pravým:

My všichni tu umřeme: jednostránkové RPG

Žánr: moderní filmový horor. Herní čas: 2, maximálně 4 hodiny.

  1. GM určí obecné pozadí hry, jako třeba „teenage vyvražďovačka“, „předměstská zombie apokalypsa“ nebo „světová epidemie“. Všichni si pak vytváří postavy odpovídající žánru.
  2. Uveďte ČTYŘI dovednosti, ve kterých vaše postava obzvláště VYNIKÁ, jako třeba běh, řízení, šplh, otevírání zámků, přežití v divočině, přesvědčování nebo zabíjení zombie pomocí čajového servisu. GM musí tyto přednosti schválit.
  3. Uveďte DVĚ dovednosti, které jdou vaší postavě velmi ŠPATNĚ, jako třeba plavání, hledání cesty v divočině, vyhýbání se alkoholu, zachování chladné hlavy v boji nebo snášení úzkosti z malých uzavřených prostor. GM má možnost posoudit také tyto neduhy.
  4. Všichni napíšou svá jména na papírek a dají jej GM.
  5. GM jeden z papírků vylosuje. Vylosovaná postava je PŘEŽIVŠÍ. Ať už se stane COKOLI (mimo výjimky popsané níže), postava všechno přežije, dokud se o to snaží. Všechny ostatní postavy během hry zemřou. Bez výjimky. Všechny. Hráči ale do poslední chvíle nevědí, která z jejich postav je PŘEŽIVŠÍ.
  6. Začne se hrát. V této hře nejsou hody kostkou. GM rozhoduje výsledky konfliktů podle onoho JEDNOHO původního losování, čili podle toho, která postava MÁ přežít – a také podle toho, zda zbylé postavy používají dovednosti, ve kterých vynikají, nebo které jim nejdou. Pokud však GM chce nechat některé věci náhodě, házet kostkami si samozřejmě může.
  7. I když je nějaká postava odsouzena zemřít, dlouho se může smrti výhýbat prostě tím, jak dobře hraje a využívá svých silných stránek, tak jako v jiných hrách na hrdiny. Když je někdo dobrý běžec, je velká šance, že uteče před davem zombie.. načas. Když postava není PŘEŽIVŠÍ, neznamená to, že jí pět minut po začátku hry náhodně přejede autobus. Hráči však nebudou vědět, jestli zrovna teď jejich postava přežila proto, že je PŘEŽIVŠÍ, nebo prostě proto, že dobře uplatnila své přednosti. Jedinou jistotou je že všichni se musí snažit přežít. Rozdíl je v tom, že PŘEŽIVŠÍMU se to vždy povede.
  8. Proto má GM volnost ve snaze co nejvíc zamotat hráčům hlavu. Každé přežití „jen tak tak“ může naznačovat, že postava je PŘEŽIVŠÍ nebo to může být jen hra ze strany GM s cílem, aby si to ostatní mysleli.
  9. VŠEOBECNÉ PRAVIDLO: „Zaručené přežití“ PŘEŽIVŠÍHO se vztahuje jen na akce cizích postav a příšer ovládaných GM. Tedy jakékoli snahy zjistit, zda je někdo PŘEŽIVŠÍ pomocí sebevražedných akcí typu skoku do vroucí lávy, skončí jeho smrtí. V takovém případě ostatní postavy také (postupně) zemřou – los PŘEŽIVŠÍHO se na nikoho ze zbývajících postav nepřenáší.
  10. VOLITELNÉ PRAVIDLO: „Vznešené sebeobětování“. Los PŘEŽIVŠÍHO se může přenést na jinou postavu, pokud se PŘEŽIVŠÍ rozhodne obětovat, aby ostatní mohli přežít. „Běžte, já je tu zdržím! Ale to tu UMŘEŠ! Já vím. BĚŽTE! atd. atd.

Zdroj: http://cavalorn.livejournal.com

Překlad knihovník Asgarden

Leave a comment